Sange Med Mødre

Hvad er Sange Med Mødre?

Sange med Mødre er et korforløb for gravide/nye mødre, der oplever at graviditeten/det at være mor kan være forbundet med svære følelser, nedtrykthed og uro.

I Sange Med Mødre mødes vi i grupper af 6-8 kvinder. Vi træder sammen ind i et trygt rum, hvor vi bruger sangen og fællesskabet som et middel til bedre trivsel og velvære. Sangen kan være et redskab til at sætte ord og lyd på følelser og stemninger – også når følelserne er store og svære.

Vi vil, derudover, arbejde med vejrtrækningsøvelser, som kan være en metode til at finde ro i en hverdag, der kan være præget af uro og som på samme tid også kan være et middel til at komme godt igennem en fødsel.

Du behøver ikke at have sunget før for at være med.

Forløb for gravide

Sange med Mødre er et før- og efterfødselshold. Du starter derfor på holdet, mens du er gravid og fortsætter et par uger efter din fødsel sammen med din baby.

• Vi mødes ugentligt i en gruppe af 6-10 mødre
  • Forløbet strækker sig over 12 gange á en times varighed
  • Du starter på holdet, mens du er gravid og fortsætter igen et par uger efter din fødsel sammen med din baby
  • Forløbet bliver varetaget af en sangpædagog, som er kvalificeret til arbejde med kultur som sundhedsfremme
  • Det er gratis at deltage

Forløb for mødre

• Vi mødes ugentligt i en gruppe af 6-10 mødre
  • Forløbet strækker sig over 12 gange á en times varighed
  • Du starter på holdet cirka 3 – 9 måneder efter du har født – sammen med din baby
  • Det er gratis at deltage

Hvem underviser?

Kirstine With er sangunderviser i gruppen. Kirstine har stor erfaring med at arbejde med sang og musik, kunst og kultur som redskaber til bedre trivsel.

Hvor og hvornår

Adresse: Familiehuset på Campus Sct. Jørgen, Døesvej 54E, Holstebro. Du finder os på bagsiden af Campus Sct. Jørgen – indgang bag Dyssegården.

Tid: Vi mødes tirsdage kl. 10.00 – 11.00 (Opstart d. 27. august 2024).

Tilmelding

Tilmelding til Kirstine With på 20974968 eller kirstine.with@holstebromusikskole.dk.

For mere info

Hvis du vil vide mere om de konkrete forløb eller har andre spørgsmål kan du kontakte korleder og koordinater Kirstine With på kirstine.with@holstebromusikskole.dk.

Læs mere på www.sangemedmoedre.dk.