Little Masters of Music

Holstebro Musikskole samarbejder med Little Masters of Music.

Little Masters Of Music er en undervisningsmetode udviklet og praktiseret af musikeren og underviseren Peter Bjerrum, til den almene musikundervisning i folkeskoler og på musikskoler.

Little Masters Of Music beskæftiger sig med mestring af kernestof, som puls, rytmik og teori igennem et væld af sammenspilsaktiviteter og bevægelseslege i selvstyrendegrupper.

Little Masters Of Music giver eleverne et musikalsk arbejdssprog, ”arbejdsregler”, og fagværktøjer til at være selvkørende i sammenspilsgrupper og i egen øveproces på div. instrumenter.

Hvor de med minimal lærerovervågning er i stand til at lære og afspille, og arbejde med både forhåndskendt og ukendt stof, ved at undersøge forlægget, implementere egen viden og lade de mestrende hjælpe de lærende.

Little Masters Of Music kan implementeres allerede fra starten af indskolingen, da progressionen følger elevernes faglige udvikling.

Kernestof som rytmik, puls og teori er eviggyldige værktøjer for at mestre det at spille musik, og er næsten utømmeligt for ny viden og opgavemuligheder.

Læs mere om Little Master of Music her.