Koncertkompagniet

Formål:

Koncertkompagniet har til formål, at arrangere og tilbyde relevante koncertoplevelser og musikaktiviteter for børn og unge i Holstebro Kommune. Koncerterne kan evt. planlægges i samarbejde med de omkringliggende kommuner. Koncertkompagniet skal blandt andet være med til at vække nysgerrigheden og interessen for orkestermusik og andre koncertformater og ses som en vigtig kulturbærer for at Holstebro Kommune har ”Kulturen til forskel”. Der lægges vægt på at koncerterne har en pædagogisk og formidlende tilgang til publikum og at der evt. samarbejdes i den forberedende fase op til koncerterne. Koncertkompagniet vil gerne bringe børn og unge tættere på musikken og tilbyde dem noget nyt og ukendt – eller det kendte på en ny måde.

Styregruppe:

Holstebro Gymnasium:
Jente Lunding, musiklærer
Orkesterefterskolen:
Asbjørn Damgaard Faleide, forstander
Holstebro Musikskole:
Anders Christensen, formand for klassisk faggruppe
MGK MidtVest:
Linda Fanø Clausen, koordinator for klassisk afdeling
Orkester MidtVest:
Anna Jalving, orkesterchef
Musiklærerrådet:
Xenia Rokkjær Jacobsen, formand for musiklærerrådet
OQultur:
Oliver Quast, samarbejdspartner
Holstebro Musikskole:
Jens Dammeyer Sørensen, musikskoleleder

Administration:
Holstebro Musikskole administrerer Koncertkompagniet og søger bevillinger fra Kulturudvalget, Holstebro Kommune. Musikskolelederen er formand for KoncertKompagniet.

Samarbejdspartnere:

Nordvestjysk Musikkreds