Praktikanter på musikskolen

Praktikanter fra Det Jyske Musikkonservatorium på musikskolen

På musikskolen havde vi i uge 2 to praktikanter fra Almen Musikledelse på Det Jyske Musikkonservatorium. Det er Avery (26) og Marie (24) fra 3. årgang.

Hele ugen har de været med ude og se de forskellige tilbud som musikskolen har. De har blandt været med på Sønderlandsskolen og følge vores musiklærer Lise i musikkarrusel for 1. og 2. klasse.

”Mandag underviste vi MGK-koret i vocal painting og rytmisk kor,” fortæller Marie.

”Jeg var også med på talentlinjens sammenspil, hvor vi spillede Juice af Blæst. Det var fedt at få god sparring af Finn, som gav nogle gode råd.”

Før Almen Musikledelse gik Marie, der oprindeligt er fra Viborg, på sangskrivning på MGK i Skive / Viborg.

”Jeg valgte at søge ind på Almen Musikledelse, fordi jeg så dem på turné i Skive og fik et rigtig godt indtryk af dem,” fortæller Marie. ”Jeg synes kor, sammenspil og at undervise er rigtig fedt. Jeg er meget optaget af fællesskabets udvikling.”

Avery, der synger og spiller klaver, tilføjer: ”Jeg har gået på talentlinje i Aabenraa og taget to år på Musikvidenskab, inden jeg fik lyst til at prøve kræfter med Almen Musikledelse.”

”Vi har fået rigtig meget ud af praktikken på Holstebro Musikskole,” fortsætter Avery. ”Det er fedt at få et godt indblik i de forskellige processer og tilgange, der er til at undervise. Det er imponerende at se relationen mellem børnene og musiklærerne, hvordan der er gensidig respekt og hvor glade børnene er for musikkens verden.”

Efter endt uddannelse har de to studerende meget klare tanker om hvad de vil bruge Almen Musikledelse til.

”Jeg vil gerne bruge min AM-uddannelse til at undervise i sang på sangskrivning på en efterskole, være arrangør, undervise på MGK niveau og være sangskriver,” fortæller Marie.

”Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med alt muligt – babyrytmik, være højskolelærer og turnere som musiker,” supplerer Avery.

På Holstebro Musikskole er vi glade for at de to praktikanter havde lyst til at være med hos os i en uge og ønsker dem al mulig held og lykke fremover.

Har du lyst til at høre om muligheder for at komme i praktik på musikskolen er du altid velkommen til at kontakte os.