Musikskolens regler

Indmeldelse

Alt indmeldelse til undervisningen på Holstebro Musikskole foregår online.
Tilmelding

Elever kan tilmelde sig gennem hele sæsonen, og vi optager elever i takt med antallet af ledige pladser. Er et hold optaget, kommer eleven på venteliste.

Er der særlige forhold omkring eleven, som fx handicap, sociale forhold mv. beder vi om, at få det oplyst i kommentarfeltet.

Alle der tilmelder sig et hold, får automatisk en mail, hvor det fremgår, at eleven er på venteliste.

Senest i uge 32 kontakter vi alle elever med besked om optagelsen. Elever på venteliste herefter får tilbudt en plads i løbet af sæsonen, hvis der bliver plads.

Behandling af persondata, GDPR

Vi skal have oplyst cpr-numre på alle elever. Er eleven under 18 år, skal vi have forældre/værges cpr nummer. Vi behandler CPR-nummeret fortroligt i henhold til GDPR og har en databehandleraftale med SpeedWare, der er leverandør af vores administrative system.

Køb/leje af instrument

Alle elever bør på sigt eje deres eget instrument.

Da dette kan være en stor investering, har musikskolen visse instrumenter, som du kan leje. Du skal dog selv anskaffe blokfløjte, elguitar, elbas, klaver, keyboard og trommesæt.

Lejen er kr. 190 pr. rate som vi opkræver sammen med undervisningen.

Tal med din lærer, før du køber dit eget instrument.

Se priser

Noder og andet undervisningsmateriale til elevens eget brug er ikke nødvendigvis inkluderet i betalingen.

Du må regne med udgifter i løbet af året til nodebøger undervisningsmateriale mv.

Saxofon- og klarinetelever må påregne ekstraudgifter til saxofon- eller klarinetblade.

Oboelever forventes at købe egne oborør.

Strygerelever skal regne med ekstraudgifter til fx. harpiks.

Afbud

Hvis du som elev er forhindret i at møde til undervisningen, har du pligt til at melde afbud til underviseren. Allerhelst som SMS. Vi erstatter ikke undervisningen.

Kontakt underviser

Aflysning af undervisning

Musikskolen kan aflyse undervisningen 2 gange pr. elev/fag i løbet af sæsonen uden erstatning eller refusion.
Aflysninger derudover refunderes ved sæsonslut i Juni eller Juli.
Ved lærerfravær gives afbud til eleverne via sms.
Undervisning, der aflyses pga. lærerfravær, kan i særlige tilfælde – hvis aflysningen ikke skyldes sygdom eller overenskomstmæssig ferie – enten blive erstattet på et senere tidspunkt, eller blive refunderet ved sæsonens afslutning, såfremt det samlede antal aflysninger i sæsonen overstiger 2.

Kørsel

Med indmeldelsen giver forældre samtidig tilladelse til at ens barn må transporteres i læreres og forældres biler i forbindelse med koncerter og andre musikskoleaktiviteter.

Fotografering

Ved indmeldelsen til musikskolen giver forældre samtidig tilladelse til at Holstebro Musikskole må tage situationsbilleder af eleven i musikskolen. Samtykket kan til enhver tid tilbagekaldes. Hvis eleven er over 15 år, giver erklærer forældre samtidig, at barnet er informeret om og er enig i samtykket.

Holstebro Musikskole ønsker at have muligheder for at vise situationsbilleder og situationsvideo af eleverne på musikskolens egen hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier som fx Facebook.

Holstebro Musikskole tager naturligvis ikke krænkende fotos eller fotos, der indeholder følsomme oplysninger om eleverne.

Situationsbilleder eller situationsvideo viser eleverne i undervisningen, under koncerter eller andet, hvor eleven som hovedregel er sammen med andre.

Ved portrætfotos eller portrætvideo som består af nærbilleder af den enkelte elev, henter vi altid personlig tilladelse.

Udmeldelse

Udmeldelse af Holstebro Musikskole kan kun ske efter skriftlig ansøgning på brev eller mail til musik@holstebromusikskole.dk

Udmeldelse sker med en frist af løbende måned plus en hel måned. Det vil sige, at opsigelse fx 10. oktober vil træde i kraft fra 1. december.

Udmeldelse er ikke mulig efter 1. april i den igangværende sæson.