Mester i orkester

Beskrivelse

Holstebro Musikskole og Sønderlandsskolen forener kræfterne i et symfonisk fællesskab

Vi er glade for at kunne fortælle, at vores langvarige samarbejde med Sønderlandsskolen nu tager en spændende drejning med vores deltagelse i det nationale “OrkesterMester”-projekt under Danske Musik- og Kulturskoler.

Dette projekt repræsenterer ikke kun en naturlig udvikling af vores partnerskab, men også en innovativ tilgang til at berige musikundervisningen og styrke fællesskabet og samarbejdet mellem vores to institutioner.

I årenes løb har vi haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Sønderlandsskolen om musikundervisningen. Nu, med “OrkesterMester”, har vi en unik mulighed for at skabe et symfoniorkester, der omfatter hele mellemtrinet.

Dette symfoniorkester bliver et udtryk for det fællesskab, der eksisterer mellem Sønderlandsskolen og Holstebro Musikskole. Det vil give eleverne en enestående mulighed for at dykke ned i musikkens verden og opleve glæden ved at spille sammen som et ensemble.

Gennem dette projekt vil vi ikke blot lære eleverne at mestre nye instrumenter, men også styrke deres samarbejdsevner, give dem et nyt rum for kunstnerisk og kreativ læring og give dem en følelse af at være en del af noget større.

Vi håber på at kunne skabe smukke toner og uforglemmelige øjeblikke for alle børnene i dette store musikalske fællesskab.

Læs mere her.