Weronika Blautenberg

Obo

Jeg kommer fra Gdansk i Polen og studerer lige nu obo på konservatoriet i Aarhus. Jeg startede med at spille blokfløjte, da jeg var 7 år gammel og har spillet barokmusik på højt niveau i 10 år. Jeg begyndte på obo, da jeg var 15 år og er nu ved at færdiggøre min uddannelse som både musiker og musikpædagog. Jeg er meget glad for Danmark, er ved at lære dansk og spiller i mange sammenhænge, både kammermusik og symfoniorkester.

Det er en stor ære at hjælpe unge oboister videre på deres musikalske vej. Min drøm er, at hjælpe eleverne med at blive åbne og nysgerrige på hele verden, være modige, kreative og selvbevidste.

Jeg tror på, at det at lære at spille et instrument kan ændre et menneskes liv positivt. Du udvikler selvdisciplin, evnen til at planlægge vejen til et mål og evnen til samarbejde.

Jeg ønsker, at hver eneste obotime skal være en god oplevelse, så eleven får lyst til at lære mere og mere om musikkens hemmeligheder.