Victor Stensgaard Brandt

Trækbasun

Mit navn er Victor, jeg spiller trækbasun og jeg er på mit sidste år på kandidaten på det Jyske musikkonservatorium (DJM). Jeg har også været et semester i Karlsruhe i Sydtyskland.

På Holstebro musikskole, MGK Midtvest og friskolen underviser jeg i trækbasun. Jeg underviser også på Orkesterefterskolen.

I min undervisning sætter jeg fokus på at synge gennem instrumentet og at udvikle den gode klang. Det gør jeg igennem øvelser (basics), som jeg tilpasser til eleven. Både efter hvad de synes der er sjovt, og hvad de har brug for for at udvikle sig. Solostykker er også vigtige for udviklingen, og jeg sigter efter at eleven spiller noget som de synes er sjovt, men som også giver det bedste udviklimgsmæssige resultat. Hvis eleven spiller i orkester eller band kigger vi naturlig vis også på det repetoire.

Jeg tror på at der ikke er én “rigtig” måde at undervise på, men at hver elev er unik og fortjener at blive mødt i øjenhøjde.
Ud over at studere og undervise freelancer jeg også. Jeg har assisteret i Aalborg symfoniorkester og Søndeborg symfoniorkester, samt spillet i ensemble Pluma i Aarhus.

Jeg er bosat i Aarhus, men jeg har selv gået Orkesterefterskolen i 2014/15 (Ork 11!), så jeg er stedkendt på egnen.