Søren Normann Larsen

Guitar og guitarsammenspil

Jeg studerede på Nordjysk musikkonservatorium hos Karl Petersen og afsluttede med diplomeksamen i 1996 efter videre studier i Spanien hos José Tomas.

Jeg er vild med at nørde med den vidtforgrenede familie af guitarinstrumenter, og prøver at få spillet på hele min samling, der udover en masse guitarer tæller en lut, en ukulele, en mandolin og en dobro.

Jeg elsker at spille koncerter og har gennem alle årene været aktiv som solo og kammermusiker. Den seneste tid har jeg mest spillet med duoen Guitar-á-Bec (blokfløjter + guitar/lut) og i folkemusik-trioen Rewentlovs Krat (violin, guitar, blokfløjter).

Jeg spiller også med Odin Teatrets husorkester og bytter af og til den klassiske guitar ud med el-guitaren for at spille dansemusik til fester.

Jeg har været ansat på Holstebro Musikskole siden 2001. Hér er mit højeste mål at viderebringe min egen begejstring for guitaren. Dette gælder for al min undervisning, fra begyndere til elever på MGK. Forhåbentligt lykkes det mig i samme ombæring at plante et frø i mine elever, der kan vokse til en livslang musikglæde.