Símun Lindholm Mohr

Lydteknik og lyd-/musikproduktion

Jeg er underviser på MGKs produktionslinje og DJM Holstebro - Rytmisk Musik og Samskabelse i fagene lydteknik og lyd-/musikproduktion.

Jeg har en bachelorgrad fra Det Jyske Musikkonservatorium som rytmisk kontra- og elbassist og en kandidatgrad i Audiodesign fra Aarhus Universitet.

I min undervisning kombinerer jeg ofte det tekniske med det kreative, således at der igennem udviklingen af de lydtekniske færdigheder skabes en bredere viden om, hvordan man udnytter arbejdet med lydbehandling kreativt i musikproduktion og komposition.

Jeg møder elever og studerende i øjenhøjde, hvor jeg elsker at inspirere, lige så meget som jeg elsker at blive inspireret. Der er lige så meget plads til at arbejde teoretisk og praktisk med musikproduktion, som der er plads til at eksperimentere med det og udforske det kreativt. Her må der laves fejl, fordi det ofte åbner øjnene for noget nyt. Jeg inddrager ofte samskabende elementer, hvor elever og studerende indgår i tværæstetiske opgaver og projekter.

Når jeg ikke underviser, driver jeg mit eget lydstudie, hvor jeg arbejder med komposition, lydproduktion og lyddesign. Jeg komponerer og producerer primært lyd og musik i tværfaglige samarbejder, bl.a. indenfor film, tv, podcasts, kunstprojekter oa. Derudover er jeg også udøvende musiker og ligesom jeg er tilknyttet Dansk Talentakademis filmlinje som faglig koordinator og underviser.

Jeg har gennem tiden haft mange forskellige projekter og samarbejder. Her har jeg oplevet at turnere i hele Europa med bands, vundet Karrierekanonen, produceret og udgivet albums med bands/artister som Boho Dancer, Kites and Komets, Broken Twin, Shy Shy Shy, Astrid Cordes og Asbjørn.

I mit arbejde med audiovisuel lydproduktion har jeg skrevet og produceret musik til film og serier, bl.a. DR Ultra serien Kolonien, dokumentarfilmen Krigen Der Splittede Min Familie, Netflix-serien Ragnarok (i samarbejde med Jonas Struck) og TV2-julekalenderen Tinka (i samarbejde med Henrik Lindstrand).

Jeg har desuden komponeret og produceret musik/soundscapes i samarbejde med Lars Greve til værket Den Klingende Talerstol, som er udarbejdet gennem undervisnings- og kunstprojektet Lydspor sammen med Resonerende Rum og Sound Art Lab i Struer.