Margit Kloster

Violin, klaver, Musikgrundskole og hørelære

Mit navn er Margit og jeg er uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium, hvor jeg både har gået på Almen Musiklæreruddannelsen og hørelærestudiet. Mine hovedfag var klaver, sammenspilsledelse, korledelse, rytmik og hørelære. Derudover har jeg i mange år spillet violin - også i symfoniorkester og jeg har været organist i min ungdom.

Jeg underviser i grundskolen (violinklasse, tangentklasse og kor) og har også her en koordinatorfunktion, særligt på Sønderlandsskolen, som har en musikprofil.

Udover det har jeg soloelever både på klaver og violin, og jeg underviser i hørelære/teori på musikskolens Talentlinje.

Jeg er med i følgende faggrupper på Musikskolen: klaver-, stryger-, grundskole-, talentlinje- og klassisk-.

Jeg er meget glad for at undervise i de mange forskellige fag og genrer, sammenhænge og niveauer. Jeg har selv haft stor glæde af at spille musik sammen med andre, og det vil jeg gerne give videre til mine elever. Det er vigtigt for mig, at alle børn møder kvalificeret musikundervisning og får muligheden for at deltage, der hvor de er (menneskeligt, socialt og fagligt).