Ann Sophie Rønne Andersen

Tværfløjte

Mit navn er Ann Sophie, og jeg underviser i tværfløjte.

Jeg har både musikskole-elever, blæserklasse, karrusel, talentklasse- og MGK-elever.

Jeg er uddannet på Det Jyske Musikkonservatorium, på Conservatori Superiour del Liceu og i New York hos prof. Robert Langevin.

Jeg debuterede fra Solistklassen i 2017 og har efterfølgende arbejdet som freelancer i de danske orkestre, som underviser og med at spille solokoncerter. Jeg elsker at finde den motivation, der giver lyst til at udforske instrumentet uanset om man er nybegynder eller MGK-elev. Det giver også mig motivation til at udforske sammen.

Et af mine fokuspunkter i undervisningen er bevidst øvning. Det handler om at træne sine ører og sin koncentration, og jeg bliver ægte begejstret, når mine elever selv kan høre, at dén her tone, den var rigtig god!

Fløjten er et dejligt instrument med rigtig mange muligheder, og jeg glæder mig til at åbne dørene til dem for mine elever.