Anders Birkekjær Kristensen

Guitar, sammenspil, folkeskolesamarbejde

Mit navn er Anders, og jeg er uddannet rytmisk guitarist/lærer fra Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus. Inden konservatoriet var elev i 3 år på Musikalsk Grundkursus på Holstebro Musikskole.

I min hverdag på Holstebro Musikskole underviser jeg solo-elever i guitar, bas og begynderklaver. Derudover er jeg en del af holdundervisning i form af Holstebro Musikskoles Guitarorkester, musikkarruseller, folkeskoleskolesamarbejdet samt Bandfabrikken i Ulfborg. Alt dette betyder også, at jeg i løbet af en uge underviser decentralt på Sønderlandsskolen, Halgård Skole og Mejrup Skole, hvor det er muligt at modtage solo-undervisning.

Et grundlæggende element i min undervisning er, at det er vigtigt, at eleven bliver hørt, og vi derved finder glæden ved musikken og udvikler denne. Jeg prøver at sætte mig ind i elevens musikalske interesser, så vi finder vejen frem ved hjælp af disse - dette værende uanset hvilke musikgenrer, der optager eleven i løbet af elevens udvikling. Så om man er til heavy-metal, rolig pop-musik, country eller andre genrer, så vil det blive en del af at lære at håndtere sit instrument.