Søren Østergaard Pedersen

Kontrabas og elbas

Mit navn er Søren og jeg er uddannet rytmisk kandidat fra Syddansk Musikkonservatorium & Skuespillerskole.

Jeg underviser i el- og kontrabas på musikskolen og på MGK MidtVest. Jeg underviser i MGK sammenspil, MGK musikledelse og MGK teori/hørelære.

Jeg er med i rytmisk faggruppe og guitar/bas faggruppen.

Jeg står for MGK koncerterne i samarbejde med de andre sammenspilslærere fra MGK.

Jeg tilbyder undervisning i el-bas og kontrabas. Om du er begynder eller øvet, så er du velkommen hos mig! Uanset niveau, så skal det være sjovt og udviklende at gå til bas hos mig. I min undervisning har jeg fokus på spilleglæde, teknik, dine musikinteresser og den grundlæggende forståelse for bassens rolle.

Du er velkommen til at få en gratis prøvetime!

Ved siden af at undervise har jeg også gang i egen musikkarriere med følgende udgivelser:
- Søren Østergaard Pedersen // With an Open Mind, 2021
- Aktiv bassist i: Trias, Søren Østergaard Pedersen, julekoncerter på Fredericia Musicalteater, gæstebassist i Svestar samt en lang række andre sammenhænge.

Jeg har modtaget en Danish Music Award med bandet Trias i 2012.

Har desuden medvirket på albums med: Trias, Svestar, Nordstrand, Julie Ben Semmane, Jesper Hertz Trio og Suntan Trio.