Kasper Gottlieb Humle

Slagtøj, trommer

Jeg er uddannet i Klassisk Slagtøj på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og har derefter taget en læreruddannelse på VIA, så jeg har det pædagogiske perspektiv herfra og evnen til at styre store hold med forskellige niveauer.

Jeg underviser i slagtøj, trommer, klaver, bas, guitar og sammenspil i mange arter. Derudover er jeg også engageret i folkeskolesamarbejde. Jeg er både på musikskolen, Holstebro Friskole, Sønderlandsskolen og i Ulfborg, hvor jeg er både på skolen og i Tinghuset.

Mit hovedfokus er at ramme børnene, der hvor de er og bruge sociale fællesskaber som motivation for deres individuelle øvning. Derudover har det en motiverende faktor, at børnene har medbestemmelse og selv vælger et nummer de gerne vil spille hvorefter jeg tilpasser det til deres niveau.

Jeg har også elever som ikke ønsker at deltage i sociale fællesskaber, såsom band og sammenspil, men for mig er det en vigtig del af det at spille- at man gør det sammen. Derfor oplever jeg også, at mine elever melder sig til noget sammenspil/hold, hvor de kan gøre det de kan, sammen med andre! Der skal i min optik ikke et bestemt niveau til, før man kan spille sammen. Det sociale samspil der opstår når man spiller sammen, kan man også anvende i alle mulige andre kontekster.

På musikskolen er jeg er med i slagtøjs-, guitar-, klaverfaggruppen.