Instrumenthold, fra 2. klasse

Beskrivelse

Fra 2. klasse er dit barn klar til undervisning på instrumenthold, hvor sammenspil med andre på samme instrument er et vigtigt element i undervisningen.

Vi træner opmærksomhed, fokus og koncentration, og børnene bliver introduceret for betydningen af at være en del af et musikalsk fællesskab.

Dit barn spiller på samme instrument hele skoleåret. Vi spiller efter noder og gehør. Vi træner desuden puls, rytmer og toner gennem sang, leg og bevægelse.
Børnene lærer, hvad det betyder at være en del af et sammenspilshold eller et orkester både musikalsk og socialt.

Det kræver ingen særlige forudsætninger at starte på et instrumenthold. Man kan starte efter et år i musikkarrusel eller orkesterspirer – men også når man blot har fået lyst til at modtage musikundervisning. Holdene sammensættes med blik for faglige og sociale hensyn.

Praktisk

Der er 3-6 elever på et instrumenthold med en musikskolelærer. Undervisningen har fokus på både individuel udfordring og socialt samvær om musikken.
Typiske instrumenter på instrumenthold: blokfløjte, klarinet, violin, cello, trompet, basun, tværfløjte, accordeon, guitar
Dit barn har mulighed for at leje et instrument af musikskolen.

Vi opretter hold på din skole ved min. 3 elever på et instrument. Undervisning ligger så vidt muligt i umiddelbar forlængelse af skoledagen.

Omkring skolestart kan vi fortælle hvilke hold, der kan oprettes samt dag og tidspunkt for undervisningen. Kan dit ønske ikke imødekommes vil vi tilbyde dig et alternativ på musikskolen.