Musiktilbud på folke- og friskoler

Musik styrker indlæringen

Børn, der synger og spiller musik, har lettere ved at huske, regne og stave. Musik giver nemlig ikke kun energi og glæde, men styrker også indlæringen, motorikken og koncentrationen.

Musik og sang styrker desuden dit barns selvværd og sociale færdigheder – dit barn lærer sig selv bedre at kende og bryder grænser, og dit barn oplever at mestre noget – alene og sammen med andre.

Et stærkt samarbejde

Holstebro Musikskole samarbejder med en række folkeskoler og friskoler i kommunen om musikundervisning.

Tilbuddene varierer fra skole til skole.

Hvis dit barn går på en skole i Holstebro, der ikke findes på listen over tilbud, betyder det, at vi ikke umiddelbart har musikaktiviteter på skolen.

Kontakt os gerne via mail eller telefon for at høre nærmere – eller meld dit barn til almindelig musikundervisning på Holstebro Musikskole