Er du til klassisk,
rytmisk eller produktion?

Som elev på MGK MidtVest skal du vælge mellem vores tre linjer.
Læs mere om indholdet under de enkelte linjer på denne side.

Klassisk
linje

Hovedfaget på den klassiske linje er enten et instrument eller klassisk sang. Klassisk linje er for dig, som drømmer om en plads i et symfoniorkester, en solokarriere eller lignende.

Musikken, som vi arbejder med på klassisk linje, er normalt nedskrevet og fortolkes gennem noder.

To instrumenter?

Hvis du ønsker undervisning i to hovedinstrumenter, kan du sagtens få det på klassisk linje. Det kalder vi for AM, Almen Musikpædagog, som også er en linje på konservatoriet.

Orkester MGK MidtVest

MGK MidtVest giver særlige muligheder for elever, der spiller et klassisk orkesterinstrument.

Orkester MidtVest er fast praktikorkester for centrets MGK-elever, og sammen med OrkesterEfterskolen tilbyder vi et spændende miljø med mange workshops og ny orkestersal.

Vokal

Den Jyske Sangskole i Herning har et af landets bedste vokalmiljøer. Her har MGK MidtVest en særlig afdeling for klassisk sang.

Jeg er blevet meget bedre på mit instrument, efter jeg er begyndt på MGK.
Underviserne er virkelig gode til at skubbe mig fremad.

Rytmisk linje MGK MidtVest

Rytmisk
linje

Hovedfaget på MGK’s rytmiske linje er enten et instrument eller rytmisk sang.

Rytmisk linje er for dig, som drømmer om at gi’ den gas på de store scener som sanger, rock-, pop-, eller jazzmusiker, eller som vil lære fra dig som musiklærer.

Musikken, som vi arbejder med på rytmisk linje, kan være både nedskrevet, aflyttet, selvkomponeret eller på gehør.

To instrumenter?

Hvis du ønsker undervisning i to hovedinstrumenter, kan du sagtens få det på rytmisk linje. Det kalder vi i daglig tale for AM (Almen Musikpædagog, som også er en linje på musikkonservatoriet).

Jeg er blevet meget bedre til at spille sammen med andre
og til at lytte til musikken. Det er meget værdifuldt.

Produktions
linje

Produktionslinjen er for kreativt skabende ansøgere indenfor rytmisk komposition, sangskrivning og produktion.

Hovedfaget på produktionslinjen er ikke et instrument, men i stedet rytmisk sangskrivning, komposition eller lydteknik.

Vi lægger vægt på tekstskrivning, komposition, arrangement, indspilning og produktion både elektronisk og analogt.

(Tekstskrivning kan udelukkes for komponister og lydtekniker)

Vi har fokus på skabertrang og viser vejen til flere muligheder og udvikling. I undervisningen kommer vi hele vejen rundt om dit eget materiale og en række andre spændende opgaver, som skal være med til at udvikle og styrke dine kompetencer.

Som en vigtig del af produktionslinjen er faget Samskabelsehvor produktionslinjen arbejder projektorienteret og med fokus på samarbejde med hinanden og somme tider andre aktører.

Er dit hovedfag sangskrivning, vil du blandt andet udvikle dit kompositoriske talent og får metoder og sparring til at forbedre din tekstskrivning.

Er dit hovedfag rytmisk komposition, vil du blandt andet udvikle dine melodier, harmonier, arrangementer og styrke dine personlige kendetegn i musikken.

Hvis dit hovedfag er lydtekniker, lærer du fx om relevant software, musikteknologi og optageteknik, både i studie og ive.