Gå på Fokuslinjen

Fokuslinjen er for dig, der ønsker mere musik, mere fællesskab og mere fokus!

Fokuslinjen er for unge mellem 11-18 år, der har en særlig interesse for musik. På Fokuslinjen får du sat turbo på din udvikling med ekstra soloundervisning, sammenspil (band eller kammermusik) og enten teori og hørelære eller bifagsklaver.

Fællesfagene (teori/bifagsklaver og sammenspil) ligger om tirsdagen fra kl. 16, soloundervisningen aftales med din egen lærer.

Soloundervisningen følger musikskolens normale kalender, holdundervisningen strækker sig over 30 uger. Der er derudover i løbet af året forskellige arrangementer, hvor du har mulighed for at spille for andre.

Du kan enten søge ind på rytmisk eller klassisk linje. Hvis du er i tvivl om hvilken linje, der passer dig bedst, så tal med din lærer eller med Fokuslinjekoordinatoren.

For at blive optaget på Fokuslinjen skal du til en lille optagelsesprøve. Prøven bliver afholdt i en hyggelig og afslappet atmosfære. Til prøven vil der sidde en rytmisk lærer, en klassisk lærer og Fokuslinjekoordinatoren. Din lærer og andre, du har lyst til at invitere med, er velkomne til at se prøven!

Til prøven skal du:

• Spille et eller flere stykker, du selv har valgt (samlet varighed ca. 5 minutter)

• Spille en skala i en valgfri toneart (kun for instrumentalister)

• Lave rytmeimitation (se eksempel her).

• Lave melodisk imitation (se eksempel her).

• Høre forskel på to forespillede intervaller (se eksempel her).

• Spille prima vista*

Optagelsesprøverne afholdes den 22. maj og der er tilmeldingsfrist den 1. maj.

Se eksempler på hvad vi laver, når du kommer til optagelsesprøven, på musikskolens YouTube-kanal her.

Tilmeld dig optagelsesprøven her.

*Prima vista-prøven er vejledende ikke adgangsgivende for rytmiske elever.

Download: